vrijdag 3 april 2015

Keuken met pit

Viney en Charan


De lekkerste Indiër ter wereld? Die vind je hier, in Vilvoorde. Echt waar! 

Ik wou vorig jaar dolgraag Indische kooklessen volgen. Maar na een pseudo-Indische kookles aan het CVO was mijn honger nog altijd niet gestild. Via vrienden maakte ik gelukkig kennis met Viney en Charan, die me maar wat graag van hun fantastische kookkunsten lieten genieten.
Ik was zo onder de indruk van hun overheerlijke gerechten dat Indisch vandaag niet meer weg te slaan is uit onze keuken.

Via een omweg in Brussel belanden Viney en Charan in 1997 in Vilvoorde omwille van de goede ligging en gunstige(r) prijzen. Vandaag runt Viny een Press shop in Brussel. Charan werkt er voor de International School.

Koken is hun grootste passie. De keuken uit hun geboortestreek - Punjabi - wordt dan ook over de hele wereld gesmaakt. Kip Tikka Massala en Tandoori zijn maar een paar van de klassiekers. Wie eens wil proeven van de authentieke Indische keuken, moet beslist contact opnemen met deze twee grote "Vilvoordse" chefs. Ze geven namelijk kooklessen voor groepen vanaf 5 personen. Maar ook traiteuropdrachten schuwen ze niet (voor groepen tot 50 personen). Zelf hebben we ze ingeschakeld voor ons huwelijk, en onze gasten vonden het goddelijk! Dus zeker een aanrader. En dat voor een heel smakelijke prijs. Ik geef je alvast hun e-mailadres mee: vineysehgal@gmail.com. In de rubriek recepten vind je hun lekkere recept voor kip tikka masala. Om vingers en duimen bij af te likken!

Een van hun favoriete plekjes in Vilvoorde is Domein Drie Fonteinen, waar je volgens hen lekker kunt lunchen. En als de zon van de partij is, is de mooie omgeving een leuk toemaatje!

Het enige wat ze jammer vinden, is dat hier geen Indische supermarkt te vinden is. Misschien een tip voor avontuurlijke ondernemers? Ik vraag alvast meteen een klantenkaart aan. En ik zal niet de enige zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten